Thursday, May 26, 2011

Gratis artikelen van Malcolm Gladwell

 

Malcolm Gladwell is een van de bekendste science schrijvers van dit moment. Hij werkt voor het tijdschrift The New Yorker. Hij heeft onder andere “Blink”, “Outliers”, “The tipping point” en “What the dog saw” geschreven. Voor de niet zo Engels aangelegen : niet getreurd ! hij is zo populair dat zijn boeken ook vertaald zijn naar het Nederlands.

Genoeg reclame voor Bol.com en amazon.com nu.

De artikelen die hij schreef zijn op zijn website (www.gladwell.com) gratis in te zien en te lezen.

Voor sommigen (zoals mijzelf) is het alleen niet genoeg deze stukjes te kunnen lezen op internet, ik wil zo ook op mijn Kindle kunnen lezen, of op mijn netbook als ik offline ben.

En gelukkig is dat makkelijk te regelen. Alle artikelen van zijn website zijn namelijk ook als PDF te downloaden. En zoals je je misschien nog kunt herinneren schreef ik eens iets over het gebruik van wget om makkelijk en snel een website (of zoals in dit geval bestanden op een website) te downloaden.

Dus bij deze de code :

image

Het resultaat is 101 PDF bestanden, en heel veel leesplezier ;-)

No comments: