Friday, April 01, 2022

Hoe kan ik de JW Library app op mijn MacBook Air or Pro of iMac installeren?



Tegenwoordig is het mogelijk om apps die voor de iPhone of iPad gemaakt zijn te gebruiken op je MacBook Air/Pro en iMac, als het tenminste een model van 2020 of later is waar een M1 processor (of nieuwere "ARM" chip) in zit.

Dat klinkt moeilijk, hoe kan ik zien of mijn Mac een M1 chip of nieuwer heeft?


  1. Start je Mac op, en wanneer je bent ingelogd, klik links boven in de hoek op het appel🍏 logo en klik op dan op [Over deze Mac]
  1. Het venster dat nu in beeld komt geef aan wat voor chip er in je pc zit. In mijn geval zien we "Apple M1", maar als een nieuwere Mac hebt kan daar "M1 Pro" of "M3" of iets dergelijks staan… Deze zijn allemaal goed voor ons doel: een iPhone/iPad app installeren en draaien op de Mac. 
  1. Nu we weten dat onze Mac het aankan, gaan de app opzoeken in de App Store. In de App Store typ je de naam van de iPad app die je zoekt. Het kan goed zijn dat je eerste zoekresultaten niet zijn wat je zocht: 
  1. Om iPhone of iPad apps te vinden moet je in de App Store nog klikken op de knop…. [IPhone en iPad-apps]: 
  1. Als laatste stap zoek je nu de app die je wilt installeren en klik op het wolkje-met-de-pijl-naar-beneden symbool, Apples manier om te zeggen "download uit de cloud": 

Wacht een paar seconden… en nu is je app geïnstalleerd 😃 


No comments: